Din varukorg är för närvarande tom!
Varumärkesuppbyggnad – Del 1 – Färger
Skapa din grunddesign för ditt varumärke
Nu ska jag ta fram en design för mitt material när jag marknadsför mitt arbete med ”hur du ska bli bättre på sociala medier”.
Först tänker jag på vem jag riktar mig till och hur jag vill att man ska känna när man ser mitt material. Jag föreställer mig ett par personas för att få en tydligare bild av vad jag söker.
Persona 1 | Persona 2 | |
Ålder | 28-48 | 16-34 |
Stil | Stilrent, | modern |
Färger | Sobert, lite åt pastell | Klara färger, men inte skrikiga |
Känsla | Social, lugn | Glad, social |
Ta fram dina färger för ditt varumärke
När du väl börjar hitta färger du vill ha är det svåraste att begränsa dig. Tänk dig att plocka ut max 5st färger som en bas.
Jag börjar med att ta en skärmbild på min Pinterest så jag får en överblick på vad jag vill ha. Plocka ut ett antal färger som faller mig i smaken.
I Coolors.co tar jag fram färgkoder från en bild som jag tycker om. Denna gång på min katt Monza.
Sätter sen ihop det hela i Canva. I nästa steg tar jag fram olika nyanser i de färger jag tycker om. Detta för att kunna göra material i både ljusa och mörka färgscheman.
Plocka ut max 5st färger som jag sa. Det blev 4 för min del men i och med nyanserna så blev det totalt 28 st i mitt färgbibiliotek.
Lämna ett svar